Typ: Lekce
79727:úkoly
Klíčové pojmy ve člověk a svět práce - nové
Oblast Člověk a svět práce postihuje široké spektrum pracovních činností a technologií, vede žáky k získání základních uživatelských dovedností v různých oborech lidské činnosti a přispívá k vytváření životní a profesní orientace žáků.
Koncepce vzdělávací oblasti Člověk a svět práce vychází z konkrétních životních situací, v nichž žáci přicházejí do přímého kontaktu s lidskou činností a technikou v jejich rozmanitých podobách a širších souvislostech.
Vzdělávací oblast Člověk a svět práce se cíleně zaměřuje na praktické pracovní dovednosti a návyky a doplňuje celé základní vzdělávání o důležitou složku nezbytnou pro uplatnění člověka v dalším životě a ve společnosti. Tím se odlišuje od ostatních vzdělávacích oblastí a je jejich určitou protiváhou. Je založena na tvůrčí myšlenkové spoluúčasti žáků.
Na 2. stupni je rozdělen na osm tematických okruhů Práce s technickými materiály, Design a konstruování, Pěstitelské práce a chovatelství, Provoz a údržba domácnosti, Příprava pokrmů, Práce s laboratorní technikou, Využití digitálních technologií, Svět práce. Tematické okruhy na 2. stupni tvoří nabídku, z níž tematický okruh Svět práce je povinný, a z ostatních školy vybírají podle svých podmínek a pedagogických záměrů minimálně jeden další okruh. Vybrané tematické okruhy je nutné realizovat v plném rozsahu.
Portál obsahuje řadu úkolů, které mohou být využity v následujících doporučených oblastech vzdělávací oblasti Člověk a svět práce.
Člověk a svět práce |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klíčové pojmy v RVP |
Knihy |
Úkoly (souvislosti) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pěstitelské práce a chovatelství |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pěstitelské práce a chovatelství |
Ekologie |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekologie krajiny |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Využívání zdrojů obnovitelných |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Způsob života a prostředí |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provoz a údržba domácnosti |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provoz a údržba domácnosti |
Způsob života a prostředí |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Příprava pokrmů |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Příprava pokrmů |
Využívání zdrojů obnovitelných |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nakupování |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nakupování |
Využívání zdrojů obnovitelných |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Práce s laboratorní technikou |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Práce s laboratorní technikou |
Země |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Život |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekologie |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Využití digitálních technologií |
Úkoly v nichž se požaduje vyhledávání recentních informací v literatuře či na internetu (a jejich event počítačové zpracování), či např. fotodokumentace, uprava obrázků, atd. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Využití digitálních technologií |
Využívání zdrojů obnovitelných |
|