4

Téma: Sledování počasí, měření teploty vzduchu

Pomůcky:

Venkovní teploměr, PC, počítač, program Word, Malování

Úkol:

Žáci pátého ročníku budou mít úkoly náročnější – o elektronické zpracování výsledků měření do grafu.

  1. Proveď měření teploty vzduchu v průběhu jednoho týdne.
  2. Měření prováděj 3x denně vždy ve stejnou hodinu.
  3. V programu Word vytvoř tabulku pro sledování počasí.
  4. Tabulku vytiskněte a vyvěste na nástěnku.
  5. V průběhu naplánovaného sledování průběžně zaznamenávej stav počasí a hodnoty teplot.
  6. Výsledky měření zpracuj do elektronické podoby
  7. Ikony stavu počasí vytvoř s využitím vkládání obrazců, nebo nakresli v programu Malování / - možnost nakreslit i ve výtvarné výchově/.
  8. Z výsledků vytvoř graf a sleduj výkyvy teplot v různých částech dne.

9. Zdůvodni, proč je teplota v různých částech dne rozdílná

Ukázka zpracování výsledků měření do grafu.

11