4

RŮZNÉ MOŽNOSTI VYUŽÍVÁNÍ ÚKOLŮ

Učitel může zpracované téma na portálu využívat podle svých záměrů vyjádřených v ŠVP. Některé úkoly pro 1.st. jsou využitelné již v průběhu 1. období, většina je vhodná pro 2. období.

Úkoly je možno využívat různě pro různé situace jako např.:

  • frontálně při práci s počítačem či tabletem ; podle možností školy (tj. vybavení počítači a rychlosti připojení na internet) je možno nechat žáky samostatně  (nebo ve skupinách) řešit úkoly „na síti“ po určitou dobu – a potom je následně společně hodnotit a shrnovat základní znalosti, ke kterým řešení úkolu přispělo.  Ty jsou jednoduše vyjádřeny pod značkou výklad 
  • individuálně v průběhu vyučování (při nedostatku počítačů) je možno několika žákům umožnit řešení úkolu (žáci se střídají a alespoň postupně tak zvyšují svou digitální gramotnost) – a potom vyvozený závěr sdělují ostatním,
  • úkoly je možno promítnout na interaktivní tabuli  a řešit je společně; žáci se tak mohou střídat; tento způsob je možno kombinovat s využíváním počítačů – podle vybavenosti školy,
  • úkoly je možno vytisknout a úkoly využít formou pracovních listů a toto řešení je možno kombinovat s prací  na  interaktivní tabuli.

 

toto zatím není možno využívat!!

  • podobně je možno zadávat úkoly jako domácí přípravu – podle situace všem, nebo výběrově – a v tom případě dáváme potom větší příležitosti pro práci s počítačem žákům, kteří nemají podmínky pro domácí práci s počítačem,
  • podobně není možno zatím využívat všechno co je pod písmeny D a E této části.

Zejména na 2.st.  (ale i na 1.st.) je možno úkoly využívat i diferencovaně podle zájmu žáků, a to individuálně, nebo pro volitelné či nepovinné předměty i zájmové útvary.

11