Typ: Ukol
18606:Jehličnatý a listnatý les
Jehličnatý a listnatý les
Přiřaď do obrázku jehličnatého lesa neživé součásti přírody.
Doplň k obrázku listnatého lesa slova:
Potom doplň text:
Rostliny přijímají látky z přírody , fotosyntézou vytvářejí látky , které představují pro živočichy. Rostliny jsou a na ně navazuje několik článků . Producenti a jejich konzumenti vytvářejí řetězec .
Zbytky organismů se dostávají do , kde je rozkládají , někteří půdní živočichové, hlavně na humus, který půdní bakterie dále rozkládají až nakonec na , které jsou živinami pro rostliny. Tyto vztahy vytvářejí řetězce rozkladné.
Návazností řetězců probíhá v ekosystému oběh látek mezi přírodou a .
Ověř si, co už znáš. Sleduj obrázky a odvoď si formou odpovědí, jak platí zákon o zachování energie v živé přírodě:
Vědci zjistili také, že součet látek, které se do živých organismů z prostředí dostávají , je stejný, jako se z nich dostane zpět do prostředí.
Tyto děje - oběh látek a jednosměrný tok energie - probíhají v každém ekosystému.
Poznáš některé z těchto druhů lesních ptáků? Zapiš jejich jména do tabulky pod obrázkem
1 |
3 |
5 |
|
7 |
|||
2 |
4 |
6 |
8 |
||||
9 |
10 |
|
|
|
|
Poznáš některé z dalších druhů lesních ptáků? Zapiš jejich jména do tabulky pod obrázkem
11 |
15 |
||
12 |
16 |
||
13 |
17 |
||
14 |
|
|
Poznáš vyobrazené velké lesní savce? Zapiš jejich jména do tabulky pod obrázkem
18 |
21 |
||
19 |
22 |
||
20 |
23 |
A ty trochu menší? Zapiš jejich jména do tabulky pod obrázkem
24 |
27 |
||
25 |
28 |
||
26 |
|
|